Als je binnenkort gaat verhuizen, moet je dit vooral niet vergeten
Uiteraard willen we dat een verhuizing zo soep mogelijk verloopt, dit is het makkelijkst aan de hand van een checklist. Verhuischecklists bevatten stap voor stap wat er voor, tijdens en na de verhuizing moeten worden gedaan. Deze lijsten zijn gewoon te vinden op internet, essentieel om er een te gebruiken. Dit is de basis manier om de orde te houden, maar uiteraard niet de enige.
Andere manieren om orde te houden zijn bijvoorbeeld op tijd beginnen met inpakken zodat er niet op het eind nog tijd stress kan ontstaan want stress zorgt voor chaos. Tijdens het pakken is het erg nuttig om uw dozen duidelijk te markeren per kamer of per verdieping. Als alle dozen door elkaar in de verhuiswagen worden geschoven en er geen duidelijke omschrijving is van waar de doos naartoe moet, dan staat er straks een stapel dozen in de gang die daar niet horen te zijn. Op deze manier maak je de verhuizing een stuk effectiever en richt je alles efficiënter in.
Een zakelijke verhuizing
Uiteraard bestaan verhuizingen ook in het bedrijfsleven, uw pand word te klein en heeft vervanging nodig, dan praten we over een zakelijke verhuizing. Daar komt meer bij kijken dan bij een normale verhuizing, u moet bijvoorbeeld letten op de functie van het gebouw waar u met het bedrijf intrekt, mag deze wel gebruikt worden voor uw doeleinden. Ook controleren of uw locatie niet onder een bestemmingsplan valt. Woont u bijvoorbeeld in gemeente Amsterdam, zoek dan verhuisservice Amsterdam en zoek de beste zakelijke verhuizer voor u. Bij een bedrijfsverhuizing wil je er ook voor zorgen dat alles zo effectief mogelijk verloopt en dat personeel zoveel mogelijk door kan werken. Het heeft dus vaak de voorkeur om de verhuizingen dan in het weekend of in de avond te plannen. De voorbereiding is hierbij van nog groter belang.
Overschrijven naar een nieuwe woonplaats
Het is bijna niet te vermijden, post die niet naar uw nieuwe woning gaat maar naar de woning waar u daarvoor ingeschreven stond. Toch kunnen we een groot gedeelte van die post op de juiste locatie aan laten komen door tijdig te beginnen met uw adressen te wijzigen. Dit kan via PostNL maar dat komt met de nodige kosten. U kunt ook zelf een lijst beginnen met alle organisaties of instanties waar u post van krijgt, en deze van boven naar beneden gaan afwerken met een adreswijziging. Het overschrijven naar een andere gemeente is vaak de eerste stap om je verhuizing door te geven. De rest volgt daarna óf automatisch óf dien je op een later geschikt moment te doen.
Comments are closed here.